
Materiały kompozytowe podbijają coraz więcej sektorów przemysłu, w tym motoryzacyjny, morski, lotniczy i kosmonautyczny. Ich szczególne właściwości, doskonała odporność, duża podatność na formowanie i niezwykła lekkość, czynią je idealnymi do różnych zastosowań.
Aby odpowiedzieć na ten wzrost popytu, FKgroup stworzyła unikalne i opatentowane rozwiązania o bardzo wysokim poziomie technologicznym. Opracowaliśmy specjalne maszyny do cięcia, które muszą być niezawodne, energooszczędne i sterowane cyfrowo. Zostały one zaprojektowane tak, aby były trwałe i zawsze aktualne w środowisku produkcyjnym podlegającym ciągłym zmianom.
RODZAJE MATERIAŁÓW KOMPOZYTOWYCH
Tkaniny, wzmocnienia, włókna
- Włókno węglowe, prepregi, wieloosiowe, jednokierunkowe
- Włókno szklane
- Włókna aramidowe
- Włókna hybrydowe
Materiały rdzeniowe
- Pianki
- Plastry miodu
- Igłowane
Materiały procesowe
- Worki próżniowe
- Folie oddzielające
- Tkaniny obciągane
- Bleedery
Żywice
- Epoksydowe
CZYSTE POWIETRZE + CERTYFIKAT ISO 5011 = CZYSTY MATERIAŁ
Utrzymanie materiałów kompozytowych w czystości jest czynnikiem, który może mieć wpływ na prawidłową laminację i zachowanie naprężeń w komponentach stosowanych w aeronautyce. Tecno Freccia jest jedyną maszyną na rynku, która uzyskała certyfikat ISO 5011 w zakresie filtracji powietrza. Dzięki zastosowaniu środków filtrujących przeznaczonych dla przemysłu motoryzacyjnego (MAN i Audi - najlepsze z istniejących) oraz specjalnej elektroniki, powietrze z otoczenia jest całkowicie odkurzane i oczyszczane około 50 razy w ciągu 24 godzin, co czyni je całkowicie wolnym od zanieczyszczeń i mikrocząsteczek. Materiały cięte pozostają czyste, a osoby pracujące w zakładzie mają zapewnione zdrowe środowisko. Dbałość o środowisko naturalne to kolejna cecha wyróżniająca FKgroup. System filtrujący nie wpływa na zużycie energii - wręcz przeciwnie! TÜV przyznał Tecno Freccia ocenę A+, co oznacza, że zużywa ona rocznie o 20 ton CO2 mniej niż inne maszyny.
CIĘCIE NA ZIMNO, KTÓRE JEST DOBRE DLA KOMPOZYTÓW
Tecno Freccia wykorzystuje najlepszą istniejącą technologię w zakresie powierzchni tnącej - płytę igłową zamiast filcu. Główną jej zaletą jest to, że ostrze jest utrzymywane w temperaturze nieprzekraczającej 40-50 stopni, co mogłoby wywołać proces termoutwardzania. W rzeczywistości igły utrzymują materiał w górze i tworzą szczelinę o szerokości 4 centymetrów w stosunku do stołu do cięcia. Próżnia umożliwia ciągły ruch powietrza, które jest zasysane przez turbiny w miejscu, gdzie ostrze tnie materiał, co powoduje jego ciągłe chłodzenie bez konieczności stosowania systemu nadmuchu lub silikonowania.
OSTRZE, KTÓRE WIE, JAK PRACOWAĆ, KIEDY JEST POTRZEBNE
Dzięki współpracy z wiodącymi firmami z branży robotyki i elektroniki, takimi jak Fanuc i Siemens, możliwe było opracowanie opatentowanego systemu ruchu ostrza, który pozwala uzyskać zasięg cięcia wynoszący 1 centymetr zamiast 0,2 centymetra, jak w przypadku innych ostrzy oscylacyjnych. Jest to doskonałe rozwiązanie do cięcia suchych materiałów kompozytowych. Głęboki skok brzeszczotu Tecno Freccia zapewnia czyste, niewłókniste cięcie. Jest to zaleta dla firm współpracujących z dużymi zakładami lotniczymi, które często wymagają cięcia materiałów nieobrobionych. W rzeczywistości laminowanie odbywa się później na terenie zakładu klienta, ponieważ żywice mogą być objęte patentami przemysłowymi.
Komentarze
Dodaj komentarz